Verkoop nooit je methode…

Ik kom ze zo vaak tegen: adviseurs, behandelaars, coaches, creatieven.

Niet zo gek, want die vormen het hart van mijn doelgroep. (A B C )
En uiteraard ga ik naar plaatsen, on- en offline, waar ik ze tegenkom. Want ik vind jullie leuke mensen!

Maar wat ik niet zo leuk vind is dat als antwoord op de vraag: “Wat doe je?” er nog te vaak een warrig verhaal uitkomt.
Met vooral de nadruk op HOE iets aangepakt wordt en waarom dat zo goed is.
Dat kan natuurlijk best zo zijn; je hebt er hard voor geleerd en veel mee geoefend.
De vraag is alleen of het voor je gesprekspartner wel zo interessant is welke methode je gebruikt of welke diploma’s je hebt…

Waarom niet dan?

Iedereens favoriete radiozender is WII FM. Ofwel What’s In It For Me?
Dat wat iemand het meeste interesseert is wat hij/zij er zelf mee kan. (De echte netwerkers uitgesloten)

Kortom: je hebt een probleem en je zoekt iemand die je er mee kan helpen.

Zeg nou zelf, als je last van je nek hebt wil je toch niet weten hoe bijvoorbeeld cranio sacraal therapie werkt?
En al helemaal niet wat ze dan precies doen? NEE: je wilt van die nekpijn af!!!
Dus ALS het maar werkt ben je tevreden.

En dat geldt ook voor NLP, Lean, RET, (Integrale) Manuele Therapie, Six Sigma, WordPress, Prince II,
Accupunctuur, Photoshop en wat er allemaal aan geweldige methodes e.d. bestaat.
En ik bedoel echt geweldig, want je kunt er natuurlijk fantastische resultaten mee bereiken.

Maar benadruk dan ook dat resultaat en nooit je methode of proces.
Want jou gesprekspartner heeft er  meestal veel minder verstand van dan jij.

Spreken we dat af? Bij deze dus. DANK JE WEL.
Want jij bent het waard dat mensen van je dienst gebruik maken!

Succes met je acquisitie.

Jan Boon

Vraag nu je gratis groeigesprek t.w.v. 150 euro aan.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.