Waarom mijn nieuwe online acquisitiecursus geen “High End” prijs heeft.

Na 1,5 jaar voorbereiding, schrijven, filmen, bouwen, herschrijven, hulp vragen, overleggen e.d. is het nu klaar. Mijn online programma. Acquisitiecursus noem ik het. Want ik hou van simpel.

Het is de online variant van mijn programma Grow with the Flow, dat ik old school doe.
Met leuke mensen in een zaaltje. In Het Coachhuis in Den Haag. En dat blijf ik doen. Te leuk!
Maar waarom dan toch online? Dat komt door Pim. Mijn boekhouder en vriend. Pim Klop.
Hij zei een jaar of twee geleden tegen mij iets in de trant van:

“Waarom verkoop jij je cursus eigenlijk niet online? Dan kun je veel meer verdienen.”

Ik: “Dat interesseert me niet zo veel. Het gaat goed zo.”

Pim. “Okay. Maar je hoort wel bij de top 10 diensten marketingexperts van Nederland.
En als je het online verkoopt kun je veel meer mensen helpen.”

Ik: “Dat vind ik dan wel weer interessant.”

En zo is het gekomen. Want toen is het zaadje geplant. Maar het werk nog niet gedaan.
Nu wel. Bijna klaar. Laatste loodjes. Die zijn het zwaarst. Inhoudelijk zit het goed in elkaar:
video’s, podcasts van wat ik vertel, invulformulieren, opdrachten, Powerpoints.
Maar dan komt de hamvraag. Wat ga ik daar voor vragen?

Nu zie en hoor ik overal om me heen dat je High End moet gaan. High End? Ja, dat.

Wat is dat dan?  Inspelen op het principe dat de top van de markt,
de bovenste 4 procent, bereid is hele hoge prijzen te betalen voor een product of dienst.
En ze kunnen het ook betalen. Dus daar moet je wezen. Toch?

Dan hoef je dus ook niet heel veel klanten binnen te halen om een goed inkomen te hebben.
Is het idee. Je vraagt gewoon een hoge prijs en hup, het geld stroomt binnen. Ja hoor. Echt? Kan.
Heeft het met de kwaliteit van wat je levert te maken? Hmmm. Ik twijfel.
Vooral met het lef om heel veel te durven vragen. En zelf graag veel willen verdienen. Dat.

Maar het is een keuze. Want die 4 procent kan dat dus gewoon betalen. En kopen het wellicht sneller.
Hoewel het denk ik wel een beetje druk aan het worden is daar, aan de “top”.
En dan wordt de spoeling dun… En de concurrentie moordend. Van mij mag het hoor. Succes ermee.

Maar… er zijn dus ook heel veel ondernemers die het zich (nog) niet kunnen veroorloven duizenden euro’s neer te leggen voor een programma. En wie moet die dan helpen? Voor een  normale prijs?
Nou… ik. Graag zelfs.
Jan Boon, de acquisitiecoach. Aangenaam.

“Ja maar Jan, dan moet je toch veel meer klanten binnenhalen om heel veel te verdienen?” Klopt.
Maar wie zegt dat maximaal mijn doel is?
Aan het eind van je leven zal je eerder denken aan wat je hebt gedaan, dan wat je hebt gehad.
Kwaliteit dus. Geen kwantiteit. Beter. Niet meer.

“Ik ga voor optimaal. Lekker werken, goed leven en leuke dingen doen.” Jij ook?

Wil je eens sparren? Vraag een Gratis Groeigesprek aan.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.